Thursday, June 23, 2011

menakjubkan

Hari ini waktu sungguh cerah dan semua aktiviti berjalan seperti biasa di sekolah.Program Anugerah Kecemerlangan Pelajar cukup memenatkan pelajar Tingkatan 5 yang menguruskan program tersebut.

Usai sudah program itu,semua pelajar pulang ke asrama kerana keletihan kerana program ini diadakan secara besaran.Letih.kami sungguh letih termasuk aku.Lantaran keletihan yang 'membuak-buak' tiba-tiba satu kejadian yang tidak dingini telah berlaku seperti yang pernah berlaku sebelum ini.Sungguh menakjubkan.Jin telah kembali menyerang Angsana.Aku ketakutan.Apa yang menakutkan aku kali ini ialah seorang pelajar lelaki turut terkena jangkitan Histeria itu.Masya-Allah.Kedua-duanya sangat menakutkan.Kami semua diminta berkumpul di dalam surau.Pelajar-pelajar yang tidak mempunyai semangat yang kuat tidak dibenarkan masuk ke dalam surau.Aku hanya mengikuti para pelajar ke surau.

Tiba-tiba aku terasa badan aku terasa sungguh aneh.badan menjadi sungguh berat dan apa yang pasti ak terasa nak menangis dan berteriak.Baru ku sedari, ak juga telah menjadi golongan Angsana dan juga Fatih.

Suaraku menjadi garau entah kenapa.Semua pelajar tingkatan 5 cuba menenangkan kami.Laungan azan dan juga ayat-ayat suci Al-Quran sedikit sebanyak telah membantu kami.kami berada dalam kesakitan tatkala mereka membaca ayat Al-Quran di telinga kami.

Keadaan aku semakin pulih.Aku bersyukur.Aku melihat ke arah Fatih.Dia juga melihat ke arah aku.Sebenarnya jin dia telah berpindah kepada ak sebentar tadi.Tiba-tiba aku bangkit dari tempat dudukku dan berjalan menuju ke arah Fatih.Semua orang terkesima dan tiada sesiapa yang dapat menghalang aku kerana mereka semua berada di dalam ketakutan.

Ak duduk di hadapan Fatih.Mata kami bertentangan.Aku memulakan perbualan aku dengan 'DIA'

"Kamu siapa?"

"Namaku Ratna"

Aku terdiam.Memikirkan kata-kata seterusnya.

"Kamu mahu keluar atau tidak dari badan dia?"

Dia menggelenglan kepala.Tiba-tiba sahaja aku memegang bahunya.Semua hadirin terkejut bukan kepalang. Mana mungkin aku seorang penghafal Al-Quran memegang seorang lelaki yang bukan menjadi mahramku.

Aku mula membaca Ayat Qursi.Suara aku menjadi garau.Sah itu bukan aku.Masing-masing diam tanpa melakukan apa-apa dan hanya memerhatikan tindakan aku.Fatih mula memukul aku.Sakitnya bukan kepalang.Hanya tuhan sahaja yang tahu.Saat aku membace ayat Qursi di bahu kanannya,tiba-tiba kuku tangan kanannya memanjang.Panjangnya lebih panjang daripada kuku artis-artis kita.Kuku tersebut sungguh kuning,.Mungkin,itu petanda bahawa jin itu mahu keluar.Sekali lagi ak dipukul dengan kuat.Aku turut berteriak.

Aku berasa bahuku disentuh oleh seseorang.

"Dewi...bangun..dah pukul 5.30"

Aku membuka mataku dan kelihatan Angsana di tepi aku.Aku bangkit dari tidurku.Rupa-rupanya semua bende yang terjadi adalah sebuah mimpi.Tapi satu yang pasti.badan aku terasa sakit dan ak kehilangan suara.Mungkinkan semua itu terjadi disebabkan aku berterian dan dipukul oleh Fatih??Semua itu menjadi persoalan sehingga hari ini.

No comments:

Post a Comment