Saturday, August 27, 2011

SUSU

Fuh....hari ni kitorng menjalani subjek kedua terakhir iaitu BAHASA ARAB TINGGI. Alhamdulilah..boleh lah jawab sebb ape yang aku study mase time sepatutnya aku tido kebanyaknnya masuk. tak menyesal aku korbankan  waktu tido aku. Hari ni lepas exam kitorang kene "sound" di budak laki. kitorng labelkan diorang form 6.Mungkin ade dah yang tak mengaku  diorang tu form 5.

that's not the point.Kali ni aku nak citer pasal susu plak. Mals lah nak bagitahu maksud tu apa n bla bla. The point's is kami f5 dorm as-syafaa' sound f3 kes susu. Lau korang dengar sal ni dan tak dengar cerita penuh mesti bengang dan kate "pe kes...gaduh pasal susu tak matured langsung" huhu.. ok.fine. tu pandangan korang. tapi tidak bagi kami penghui dorm as-syafaa'

ok berbalik kepada cerita. Seperti biasa aku mengambil susu yang berada di dalam plastik merah milik kak na koop untuk diletakkan ke dalam loker peribadi kami dan aku pulak tak terperasan bahawa bilangan susu yang berada di dalam plastik tersebut adalah LIMA. Aku nak caps lock kan sikt. Mahfuzah berkata, "Wei tadi aku nampak ada TIGA lagi susu lam plastik tu".Masing-masing kaget dengan kata-kata Fuzah. "tadi aku nampak ade orang ambik satu kotak tu" lepas tu kitorang pon ambilah yang satu lagi dan tinggal satu lagi

"aku rase r selame ni kak na bagi LIMA kotak sehari la" Kataku. "wei dop baik gitu.husnuzzonlah sikit. mane tahu kak na baru bagi ari ni LIMA" Tengku menyedapkan hati masing-masing. "ye r kot" masing-masing menyedapkan hati masing-masing. Mahfuzah dan Dah yang masih belum berpuas hati terus mencari plastik2 yang kami terima tiap hari. Dah mencari di dalam loker peribadi kitorang dan Fuzah mencari kat tangga belakang. Hasilnya sungguh memuaskan. Dah membaling plastik-plastik tersebut ke lantai pabila melihat di plastik tu LIMA. "Malm ni wat perjumpaan!!!!" kata dah. Fuzah turut membaling plastik Tersebut dengn geramnya. Tiba-tiba Dah brkata "Fuzah, aku rase baik mg gi basuh tangan mg. Aku bau air kencing kucing" Dengan sepantas kilatnya diorang berlari menuju ke tandas. Aku juga turut terkena bahana air kencing kucing. Dengan kerelaan di hati., Aku mengumpul plastik-plastik tersebut dan membuang ke dalam tong sampah

Usai solat Zohor. Mahfuzah mencapai kalendarnya dan mengira bilangan hutang-hutang susu yang masih belum dilunaskan. Cuba korang bayangkan, kitorng f5 dorm As-syafaa' seramai 14 orang berkongsi 2 kotak susu. F3 plak seramai 9 orang berkongsi 3 kotak susu. Aku juga telah membuat tinjauan dan f5 dari dorm lain jugak mengatakan bahawa diorang menerima LIMA kotak susu sehari dan diorang dapat TIGA kotak sehari. Hati sudah membara. Hati semua f5 dorm aku semua membara. Geramnya hanya tuhan yang tahu. Byangkan kami telah diperbodohkan oleh 9 orang f3 hampir sebulan. Kami ingatkan selama ni kami dapat EMPAT kotak sehari dan sebab itu kitorang dapat DUA kotak sahaja setiap hari.

Cah selaku ketua dorm mengumpul semua ahli dorm As-syafaa'. Perjumpaan telah diadakan. Mahfuzah memulakan kata-katanya. Semua kata-kata nye sangat Danger. Bagi aku nilah first time aku tengok die marah kat adik2 f3. Aku pon turut join sekali. Ni pon first time aku marah diorang kat dalam Halaqah.Biasanya orang lain yang tukang marah dan aku hanya duduk diam membisu. Tapi kali ni aku dah tak boleh bersabar dengan diorang. Mak oii...abis kurang pahala puase masing-masing.

Fuzah, dalam marah-marah sempat lagi melawak. "Bakpe diam??????? Minum susu banyak sangat sampai jadi BIsu?????Bakpe ambik TIGA kotak  susu??Senyap pulok doh.!!!! Gane ni gini!! f3 minum gane susu??3 orang satu kotak??/f5 minum 7 orng satu kotak!!takkan tu pon dop reti nop mikir!!besor lake doh kang.ni tangan mintak pipi ni"Aku mula memegang tangan Fuzah yang terketar-ketar.

'Awak ni, kitorang nak susu tu sampai kumpul setiap hari. Awak senang lenang je wak gini. Kitorang terkilan tau x. Sampai hati adik-adik wat ke kitorang gini." Ainsyah mula menyambung. "Math dapat A doh. Takkan tak reti ngire agi kot??"Fuzah masing menyambung sisa-sisanya. 'sape nak bertanggungjawab ke atas susu-susu ni??" kate cah. Tetiba salah seorang f3 bangun dan mengeluarkan susu dari lokernya. "kitorang perlukan lapan lagi."kata Fuzah. Dipendekkkan cerita kitorng dapat 7 Kotak susu . Semua berperisa..GILA!! Kitorng bergaduh sebab nak daptkan susu berperisa tapi diorang senang je wat cam tu...

Amcam?/munasabah tak kitorang mengamok sbb susu. Sekarang baru kitorang tahu bahawa kitorng diperbodohkan dari awal tahun.Mati-mati aku ingat  Empat kotak sahaja.!! DAMN!

No comments:

Post a Comment