Wednesday, March 14, 2012

kesabaran

Aku berjalan perlahan-lahan ke arah dewan makan bersama-sama teman-temanku..

seperti biasa kami akan beratur untuk mengambil makanan..

sedang aku berbual kosong dengan temanku

tiba-tiba aku terlihat satu suasana yang sangat menyayat hati..

sku sangat-sangat tersentuh..

aku melihat seorang senior sedang memimpin orang OKU

aku sangat-sangat tersentuh di kala itu

aku melihat gerak-geri mereka..

aku juga melihat ke arah senior OKU tersebut..

memandangnya sudah cukup membuatkan aku bersyukur dengan segala nikmat Allah

aku terfikir...

tanpa penglihatan..

bagaimana dia boleh hidup???

aku melihat bajunya..

siapakah yang menggosoknya????

aku terfikir...

aku berfikir sejenak...

aku melihat senior aku di sebelahnya...

sungguh mulia kakak tersebut...

aku melihat dia sentiasa memimpin kakak oku tersebut..

begitu juga senior-seniorku yang lain,,,

mamapukah aku menjadi seperti mereka??

membantu orang lain tanpa merungut di kala senang atau susah??

Ya Allah berikanlah kekuatan kepadaku..

dan yang paling penting adakah aku bisa menghadapi segala mehnah dan tribulasi selepas ini??

bantulah aku Ya Allah...

No comments:

Post a Comment