Monday, March 19, 2012

takde air???

salam to all readers...

pernah tak korang menghadapi masalah takde air???

mesti korang pernahkan...

disini aku nak ceritakan sedikit pengalaman aku ketiadaan air di selangor...

takde air memang sangat menyeksekan...

korang bayangkan kat sana xde air selama 2 hari...

lebih kurang macam tu jugaklah..

di suatu pagi...

aku bangun awal daripada biasa

dengan harapan air sudah ada..

aku bangun dan mencapai segala alatan mandi..

berjalan turun ke tingkat bawah..

dan seperti biasa aku membuka pili air...

nope...tiada air!!!!!

hati semakin menjerit...

macam mana nak mandi ni???

nak solat macam mana???

satu asrama aku pusing untuk mencari setitik air...waaa

aku kembali ke bilik aku dan bertanya kepada roomate aku..

aku mengekorinya..

aku terdengar bunyi air...

"air..air...air..." wah sangat excited...

aku melihat beberapa orang sedang menadah air di pili bomba...

what????pili bomba...

seumur hidup aku...aku tak pernah mandi menggunakan pili bomba..

aku mengopy perbuatan mereka,...

tulah pengalaman aku takde air..

pagi tu ribut sekai aras aku..masing2 sibuk memulas pili air bomba...

sampaikan air pili bomba tersebut abis...huhu

ganas...

dari situ aku belajar seseuatu...

kita harus bersyukur dengan apa yang kita ade....

kalau kita rasakan bahawa kita paling banyak diuji...

ingatlah bahawa lagi ramai yang menerima ujian yang lebih teruk darpada kita

so hadapilah segalah mehnah dan tribulasi dengan kesabaran

banyakkanlah berdoa...

sesungguhnya Allah takkan menguji seseorang itu melainkan Allah tahu kita boleh menghadapinya...

No comments:

Post a Comment